Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ρωσο-Αμερικανικός πόλεμος στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Χαμηλό Ρωσο-Αμερικανικό βαρομετρικό επικρατεί πάνω από την Αθωνική Πολιτεία «σκια»-γραφώντας ένα γεω-θρησκευτικό θρίλερ με απρόβλεπτες διπλωματικές συνέπειες.


Ενοχλημένοι από την εκκλησιαστική πολιτική του Πατριαρχείου Μόσχας και προσωπικά του Πατριάρχη Κύριλλου στο Άγιο Όρος φέρεται ότι είναι η αρμόδια Διεύθυνση του State Department και κυρίως η επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας, Χίλαρι Κλίντον, καθώς θεωρεί ότι πίσω από το ζωηρό ενδιαφέρον της Ρωσικής Εκκλησίας για την ιερά μονή Βατοπεδίου κρύβεται ο διακαής πόθος της ιθυνόντων της Ρωσικής Ομοσπονδίας για κάθοδο στη θερμή θάλασσα του Αιγαίου.

Αυτό, άλλωστε, ήταν το μήνυμα που μεταφέρθηκε στο Φανάρι μέσω αξιωματούχων της πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Άγκυρα εκφράζοντας, παράλληλα, τη δυσαρέσκεια των υπευθύνων της εξωτερικής πολιτικής της Ατλαντικής Υπερδύναμης για τους χειρισμούς του Οικουμενικού Πατριάρχη, Βαρθολομαίου στο θέμα του καθηγούμενου της μονής Βατοπεδίου, Εφραίμ.

«Ο Παναγιώτατος Πατριάρχης Βαρθολομαίος καθυστέρησε να αντιδράσει στην υπόθεση Εφραίμ. Μια αδράνεια που έδωσε θάρρος και... χώρο τόσο στο υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, όσο και στον Ρώσο Πατριάρχη Κύριλλο να εμπλακούν στα εσωτερικά μιας άλλης Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Όσες φορές ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον μοναχό Εφραίμ, επιδείχτηκε σχετική κωλλυσιεργία. Η άμεση κινητοποίηση σε αρκετές περιπτώσεις αποτρέπει τα χειρότερα.» διαρρέουν κύκλοι της αμερικανικής πρεσβείας στην Άγκυρα αφήνοντας να εννοηθεί πως με... έξωθεν παρέμβαση ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος, προχώρησε στη σύνταξη του αυστηρού ανακοινωθέντος, με το οποίο κάλεσε τους ομόδοξους αδελφούς εκ Βορρά να μην αναμειγνύονται στο «περιβόλι» της Παναγιάς-ζητώντας την αποφυλάκιση του ηγούμενου Εφραίμ-αφού αποτελεί κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.


Σφοδρή αντιπαράθεση Καλαβρύτων Αμβρόσιου-Μεσογαίας Νικόλαου

Στην θρησκευτικο-διπλωματική εξίσωση διείσδυσε και η Ελλαδική Εκκλησία περιπλέκοντας ακόμη περισσότερα τα πράγματα. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι Μητροπολίτες, οι οποίοι-ενώ κατανοούν το ανθρωπιστικό σκέλος της υπόθεσης Εφραίμ- ισχυρίζονται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αφενός παρασύρθηκε σε μια τουλάχιστον άκομψη διατύπωση υπέρ της απελευθέρωσής του από τον Μητροπολίτη Μεσογαίας, Νικόλαο(λόγω της σχέσης του τελευταίου με το Άγιο Όρος) και αφετέρου πιέστηκε από μερίδα πολιτικών, που φέρουν ευθύνες και συμμετείχαν στις... διευκολύνσεις προς τη μονή Βατοπεδίου.

Άλλοι, πάλι, Μητροπολίτες-όπως ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος-καυτηριάζουν τη στάση των παραγόντων του Φαναρίου!Ο κ. Αμβρόσιος, δε, στην προσωπική του ιστοσελίδα γράφει επί λέξει: «Εάν μας προσκαλούσε κάποιος να χαρακτηρίσουμε τη στάση των Εκκλησιών Αθηνών καί Κωνσταντινουπόλεως, θα ελέγαμε απεριφράστως ότι η στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι στάση Μητρός, η δε στάση του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι στάση Μητρυιάς!

Μόνον η μητρυιά εγκαταλείπει στην τύχη τους τα παιδιά του ανδρός της, επειδή προέρχονται από άλλο γάμο, τούτο δε το πράττει διότι τα θεωρεί "ξένα"! Αναμφιβόλως δεν είναι τα δικά της παιδιά!»

Ο φλογερός Ιεράρχης τολμά και παίρνει θέση στο ζήτημα της Ρωσικής Εκκλησίας στο Άγιο Όρος:
«Αυτό που μας εντυπωσιάζει δυσμενέστατα είναι το γεγονός, ότι με τον τρόπο αυτό το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εγκαταλείποντας τον δυστυχή π. Εφραίμ στην τύχη του, δηλ. τον δικό τους άνθρωπο, δεν επιτρέπει και σε κάποιον άλλο να μοιρασθή μαζί του την ταλαιπωρία του.

Δηλ. στα Μέλη της ανά την Οικουμένην Ορθοδόξου Κοινότητος, στα οποία και οι Ρώσσοι εντάσσονται, αρνείται την εφαρμογή του αποστολικού λόγου "χαίρειν μετά χαιρόντων καί κλαίειν μετά κλαιόντων ¨ (Ρωμ. 12, 15) το να χαιρώμαστε δηλ. μ' αυτούς που έχουν κάποιο ευχάριστο γεγονός, αλλά καί νά κλαίμε μ΄αυτούς που πονούν και υποφέρουν».

Σε ανάλογο ύφος επισημαίνει πως η εκδήλωση συμπάθειας και συμπαράστασης του Ρώσου Πατριάρχη δεν αποτελεί κανονικό αδίκημα, καθώς «με το πρόσχημα των ιερών κανόνων και τών κυριαρχικών δικαιωμάτων τους οι εν Φαναρίω πολλές φορές αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων!

Μόνο τον "εαυτούλη" τους προσέχουν! Μόνον τά "δικαιώματά" τους προβάλλουν! Μόνο για την "κυριαρχία" τους αγωνίζονται! Μπορούν να δέχωνται με ανοικτές τις αγκάλες των ακόμη και αθέους και πολεμίους της εκτός Τουρκίας Ορθοδοξίας, αρκεί αυτό να εξυπηρετεί τά συμφέροντά τους!».

Ο κ. Αμβρόσιος, αφού υπενθυμίζει πως οι του Φαναρίου οδήγησαν τον Μακαριστό Χριστόδουλο στον Καιάδα προβαίνει σε αποκαλύψεις που σκανδαλίζουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα : « Με την δικαιολογία, ότι "το Οικουμενικό Πατριαρχείο ....σεβόμενο την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, αποφεύγει πάντοτε κάθε ανάμειξη σε δικαστικές υποθέσεις που εκκρεμούν" αφήνει στο περιθώριο της ποιμαντικής του φροντίδος τον Ηγούμενο, ο οποίος όχι μόνον υπάγεται στην ποιμαντική αρμοδιότητα και μέριμνα του Οικουμενικού Πατριαρχείου αλλά και υπήρξε ένας "καλός κουβαλητής" χρημάτων σ΄αυτό!

Λέγεται, ότι η Μονή Βατοπαιδίου, δηλ. ο Ηγούμενος Εφραίμ, εκτός των άλλων, καλύπτει τά έξοδα λειτουργίας του Πατριαρχικού Γραφείου των Αθηνών!!!!!!! Εάν αληθεύει η πληροφορία, τότε κινδυνεύουμε να τρελλαθούμε!»

Η απάντηση στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων, Αμβρόσιο, ήρθε εκ των Αρχιερέων που πρωταγωνίστησαν-μαζί με τον Γλυφάδας Παύλο-για την απόφυλάκιση Εφραίμ. Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, Νικόλαος, με επιστολή του προς το εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων «Romfea.gr» υπερασπίστηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και όρθωσε αντίλογο στους ισχυρισμούς περί μητριάς του Καλαβρύτων Αμβρόσιου.

«Είναι σκληρό και άδικο να αποκαλείται το Πατριαρχείο μας μητρια και μάλιστα σε αντιδιαστολή με την Εκκλησία της Ελλάδος.Είναι λάθος να συγκρίνονται οι δύο εκκλησίες και μάλιστα δίχως ψυχραιμία και έλεος.» υπογραμμίζει ο κ.Νικόλαος.

Και εξηγεί τη διαφορά ανάμεσα στις δυο ανακοινώσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ελλαδικής Εκκλησίας με αφορμή την προφυλάκιση Εφραίμ: «Τα δύο ανακοινωθέντα στα οποία αναφέρεται ο πολιός ιεράρχης δεν έχουν γραφεί για να αποδείξουν ανταγωνιστικά τη μητρότητα των εκκλησιών –ποιά είναι η καλύτερη μητέρα-, αλλά για να καταδείξουν συμπληρωματικά την εκκλησιαστικότητά τους - ότι είναι αμφότερες ζωντανές εκκλησίες.

Και το μεν Φανάρι το έκανε υπογραμμίζοντας τα δικαιοδοσιακά του δικαιώματα και έχοντας μπροστά του την ιστορική και οικουμενική αποστολή του, η δε Εκκλησία της Ελλάδος τονίζοντας την ποιμαντική ευθύνη της απέναντι στους σκανδαλιζόμενους πιστούς της.»

Δίνει, μάλιστα, τη δική του ερμηνεία περί μητρότητας που συνδέει το Φανάρι και την Εκκλησία της Ελλάδος.

«Όσο για την εκκλησιαστική μητρότητα, αυτή δεν αποτυπώνεται απόλυτα σε ένα ανακοινωθέν, αλλά διαφαίνεται μέσα από την πληρότητα μιας ζωής και μαρτυρίας.

Η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως είναι και μητέρα που ιστορικά γεννά και μάνα που οικουμενικά αγκαλιάζει. Είναι ο,τι ιερότερο διαθέτουμε ως πνευματική παρακαταθήκη.

Είναι αλήθεια ότι ο γέροντας Εφραίμ ευρισκόμενος στη φυλακή αξίζει τη συμπάθειά μας• και δόξα τω Θεώ δεν του την στέρησε καμμία εκκλησία.

Αλλά και το Φανάρι που ιστορικά σηκώνει τον σταυρό του και διαχρονικά βιώνει το δεσμά του αξίζει λιγότερο τον σεβασμό και την κατανόησή μας;»



πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου