Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Ψυχοφθόρες εξετάσεις, εχθρός της ελεύθερης σκέψης


Η ψυχολογική φόρτιση των πανελλαδικών εξετάσεων, αυτή η ψυχοφθόρα διαδικασία, από την οποία πολλοί έχουμε περάσει, δεν μένει  παρά να καταργηθεί. Πλέον επανήλθε από πολιτικούς στο προσκήνιο η κατάργησή τους. Το θέμα είναι βέβαια τι σύστημα θα φέρουν μετά.

Όπως γράφαμε πριν περίπου δύο χρόνια: θα πρέπει να αποφασισθεί μια μόνιμη πολιτική στην εκπαίδευση, που θα βάλει τέρμα στο σημερινό αλαλούμ σε όλες τις βαθμίδες της. Παράλληλα θα απαντά στο μεγάλο πρόβλημα της εισαγωγής στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με την κατάργηση των εξετάσεων και την υιοθέτηση διαφορετικού από το σημερινό συστήματος εισαγωγής σε αυτά, προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα, ώστε να μπει τέλος στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων και στην ψυχοφθόρα προσπάθεια τόσων νέων ανθρώπων.

Οι διαρκείς εξετάσεις όχι μόνο εξαντλούν τους νέους ανθρώπους, αλλά «βοηθούν» στο να μαθαίνουν αυτολεξεί το «ποίημα» της παγκοσμιοποίησης, που έχει φροντίσει μέσω του Ο.Η.Ε. να εισχωρήσει και στην Παιδεία της χώρας μας. Ποιήματα και κείμενα μεγάλων ποιητών και συγγραφέων του Ελληνισμού, ιστορίες ηρώων, δίνουν την θέση τους στην κακουγουστιά μιας υποτιθέμενης προόδου που βεβηλώνει τα σχολικά βιβλία. Όλα αυτά είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να τα μάθουν παπαγαλία για να μπουν μετά στο πανεπιστήμιο και να δίνουν και εκεί ανηλεώς εξετάσεις.

Η λύση είναι μία και ονομάζεται ενίσχυση της δημιουργικότητας από μικρή κιόλας ηλικία. Η είσοδος στο πανεπιστήμιο πρέπει να κρίνεται από την ικανότητα έρευνας και αποτύπωσής της σε εργασίες και κατά δεύτερο λόγο από εξετάσεις, οι οποίες δεν πρέπει να λαμβάνουν χώρα υπό καθεστώς τρόμου.

Εκεί βάρος φέρνει και η οικογένεια του κάθε μαθητή. Πολλοί γονείς ασκούν πίεση στα παιδιά τους για την συγκομιδή «καλών βαθμών», μη επιβραβεύοντας την προσπάθεια και τον κόπο του νέου ανθρώπου αλλά το αποτέλεσμα μιας ψυχοφθόρας διαδικασίας. Έτσι στην Ελλάδα «επιβραβεύεται» αυτός που θα πει καλύτερα το ποίημα και όχι αυτός που δημιουργεί και βγάζει κάτι νέο προς τα έξω.

Στην συνέχεια οι «παπαγάλοι» θα πιάσουν τις πρώτες θέσεις στα ανώτερα και ανώτατα πανεπιστήμια και η έρευνα θα περιορίζεται σε μία μόνο κατεύθυνση, αυτήν που πρωτίστως η «έγκριτη» καθεστηκυία τάξη φρόντισε να περάσει στα παιδιά μέσω των διαρκών και αγχωτικών εξετάσεων.




ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου